Tuesday 31 May 2011

Berapa Jam Anda Berblog Setiap Hari?

Assalamualaikum,

Apa khabar kawan2 yang sentiasa dekat dihati,
Selamat bertemu kembali setelah tiga hari
saya tidak memperdulikan blog
yang menjadi kesayangan saya ini.

Ini akibat dari kekangan waktu,
ditambah blogger yang tak habis2 problem,
dan internet yang slow giler.

Alhamdulillah hari ini segala-galanya dah nampak ok sikit.
berbalik kepada tajuk saya,
berapa jamkah anda berblog setiap hari?
Percaya atau tidak,
berblog ini sebenarnya memang berhantu.
kalau dah termula menghadap blog ni memang
boleh dikatakan sampai tak sedar makan minum.
Dimulakan dengan update blog,
lepas itu menjawab komen kawan-kawan,
membalas kunjungan kawan-kawan.
semua ini memakan masa yanag sangat panjang
ditambah pula kalau internet macam kura-kura
atau labi labi.

Saya percaya juga setelah selesai aktiviti
seperti yang saya sebutkan diatas,
pasti kita nak juga berjalan-jalan mencari blog
yang memaparkan entry yang menjadi kegemaran kita,
macam kat atas ni misalnya,
saya memang gemar mencari blog yang
memaparkan berbagai barangan kesihatan
tak kiralah dalam bentuk apa sekali pun,
bukan sekadar menjenguk dan menengok,
saya akan habiskan banyak masa untuk
membaca semua penerangan tentang produk.

Dalam tercari-cari kadang-kadang terserempak
pula dengan entry yang memaparkan majlis perkahwinan,
ini merupakan entry yang paling saya suka
apa lagi kalau dipaparkan sekali gambar-gambar
hantaran yang jelas, mulalah nak save gambar tesebut,
( Maaf kepada tuan blog yang pernah
saya save gambarnya, bukan untuk ulang
tayang cuma nak buat contoh.)

Tapi gambar sirih junjung yang kat atas ini saya buat sendiri,
tempahan dari kawan untuk majlis pertunangan
anaknya.

Dan kalau terjumpa blog yang memaparkan
kraftangan yang menarik seperti ini,
bukan saja saya akan melihat entry terkini
kalau boleh keseluruhan blog akan saya geledah,
bergituah taksubnya saya kepada kraftangan
yang berbentuk kreatif. Tapi jarang buat pun walaupun
banyak belajar. Anda pun ada habit macam saya ke?

Satu lagi, blog kek, cupcake
dan segala macam roti, puf akan saya terjah, tak cukup
sekali esok lusa saya akan terjah lagi. Semua ini
terlalu banyak memakan masa saya.

Satu lagi yang amat menarik perhatian saya ialah
blog yang memaparkan masakan
dengan gambar-gambar yang menarik,
blog-blog yang begini memang saya tak boleh tolak,
memang akan saya geledah habis-habisan.
ada juga resipi yang saya copy untuk dicuba
didapur saya.

Last sekali yang paling seronoknya bila berblog
tengah malam, ada pula kopi pekat secawan dan biskut
tawar satu bekas macam dalam gambar ni.
memang sedar tak sedar hari dah pukul 1 pagi.
hahaha.

Ok kalau dah baca entry ini sila ceritakan sedikit
macam mana anda menghabiskan masa
berblog anda untuk kita kongsikan.

***~~~~~***~~~~***~~~~***
Ucapan Tahniah,
Buat nojj yang mendapat Anugerah Khidmat Cemerlang,
Peringkat UMP.
I Know You Deserve It.
Baca blognya di sini

Sekian Wassalam.

13 comments:

  1. Salam, saya setuju ngan LL berblog membuatkan saya kadang2 lupa diri tapi mujur ada anak yang selalu memanggil2 mamanya ni. saya paling suka menggeledah blog yg ada makanan, kek, kuih mmg membuatkan perut lapor pastu pegi dapur tgk apa yg boleh dimakan heee...

    ReplyDelete
  2. Betul.. cam addicted lak.. tapi kena control.. takut tak jd keje.. kalau saya.. N3 time free sgt2.. pas tu wat yang berjadual.. blokwalking time kepala otak beku ngadap PC (wat paper la tu).. jawab ulasan time rehat.. he he

    ReplyDelete
  3. amboi soalan formal tu. Cik ina tengok kelapangan, kat opis kalau tak bizi, cilok masa update, atau jengan blog kawan. Kalau kat rumah kena habiskan kerja rumah dulu, ada kelapangan masa baru jenguk blog kawan .Tak nak addict sangat , kena seimbang sebab kita dah ada tanggungjawab yang lebih penting dari berblog ni.

    ReplyDelete
  4. kalu dah stat, asik menerap je la kat rumah sampai tak jadik kija lain

    ReplyDelete
  5. saya ber blog ( or ber internet semasa kerja aja)..kadang kadang lah di rumah...tapi selalunya time kerja saja..

    ReplyDelete
  6. munna berblog bila ada masa terluang ... tapi kat rumah dah jrg on9 mlm2 sebab anak2 lebih diutamakan....suka masuk blog masakan dan blog menjual pakaian kanak2 yg comel

    ReplyDelete
  7. sama lah saya juga,kalau dah buka blog tak sedar masa diambil terlalu lama...mujur anak-anak tolong sedarkan waktu yang berlalu pergi tu...he he he...terlalu banyak blog yang hendak dibaca,,,kena pula artikel yang diminati sepert masakan dan kek...lagi lama terpacak di blog tersebut...kena set time juga ni..agar tak leka...

    ReplyDelete
  8. Memang sampei tak sedor mengadak berejam2.

    ReplyDelete
  9. amboi ...tenet sampai 1 pagi
    sambil minum kopi...dasyat tu kak :)

    akak lipis batu berapa yek
    insyaAllah khamis ni nk balik sana
    mana tau dapat jumpa akak ke :)

    ReplyDelete
  10. moga semuanya terkawal yee

    ReplyDelete
  11. LL, jgn jadi ketagih pulak ye, banyak masalah yg timbul nanti

    saya kat tempat kerja memang tak pernah berblog, buka blog hanya di rumah saja bila ada masa terluang... biasanya petang atau malam

    ReplyDelete
  12. saya selalu berblog time di rumah ajer...kalau kat pejabat tak merasalah dengan kerja yang berlambak-lambak... kat rumah pun sesekali aja itupun kalau tak penat dgn keje pejabat. /cuma kadang kala ada masa kemaruk leh sampai pagi berinternet...!

    ReplyDelete
  13. nak ngadap blog tunggu bebudak tido dulu...tapi budak tido maknya pun sangap...

    ReplyDelete