Friday 23 December 2011

Kursus Keselamatam Makanan 1Malaysia.

Assalamualaikum,

Apa khabar rodong2 semua. Ceria2 selalu yee, dah sampai kepenghujung minggu ni gayanya. Lepas ni kita nak bercuti selaam 3 hari plak. mana yang raya krismas tu rayalah, mana yang tak tu tumpang cuti ajalah. Walaupun bercuti saya pasti masing2 dah sibuk sekarang ini dengan aktiviti membeli-belah saat terakhir untuk persiapan anak-anak kembali kesekolah. Saya pasti ada antara kita yang dah tak menang tangan dengan kerja2 membuat persiapan persekolahan anak2 tu. Saya doakan semuanya berjalan dengan lancar. 
Ni 2 orang penceramah dari Pejabat Kesihatan Lipis,
PPKP Cik Nor Adila binti Ghazali
dan Peg. Zat Makanan (C41) Pn Nurul Asyikin bt Osman

Dalam pada orang sibuk2 buat persiapan anak nak kesekolah saya plak sibuk dengan aktiviti berkursus.
Kursus ni kami dari Pertubuhan Ibu Tunggal Daerah Lipis Yang anjurkan, dengan kerjasama Pejabat Kesihatan daerah lipis. Kursus sehari yang diadakan di Dewan Lipis Centrepoint Hotel ini bertajuk " Kursus Keselamatan Makanan 1 Malaysia ". Seramai 28 orang peserta yang telah menyertainya.


Sebenarnya kursus ni dah berlangsung Sabtu lepas dah, tapi baru hari ni dapat upload gambar. Bukan apa saya sekadar nak berkongsi info dan aktiviti saya minggu lepas.

Ini PPKP En Fikri bin Mohd Rohni, juga penceramah 
undangan dari Pej. Kesihatan Daerah Lipis.

Sebagai pengetahuan kursus ni wajib untuk sesiapa sahaja yang ingin mendapatkan sijil GMP atau Amalan Pengilangan Baik dan untuk mereka yang ingin mengendalikan kilang makanan.

Peserta sedang tekun mendengar ceramah dari 
PPKP En Fikri.

Semuga jumpa lagi, Wassalam.

4 comments:

  1. salam..
    hebat kursus tu..
    sesuai untuk peniaga
    macam aok..

    ReplyDelete
  2. Salam, Bagusnya dapat hadiri kursus macam tu.. tentu banyak info bagus yang berguna utk diamalkan..

    ReplyDelete
  3. W,sallam En Zul,

    Memang sesuai sangat utk
    orang macam saya, banyak info berguna.

    ReplyDelete
  4. W,sallam Che Mid,

    Yee, bukan saja berguna untuk peniaga,
    untuk kita yang mengendalikan makanan untuk keluarga pun bagus.

    ReplyDelete