Tuesday, 31 December 2013

Diambang Tahun Baru

Assalamualaikum,
Alhamdulillah,
Akhirnya sampai juga kakmah  penghujung tahun 2013, 
Beberapa minit saja kita akan akan meninggalkan tahun 2013 ini untuk melangkah ke tahun baru, tahun 2014.
Harapan kakmah semuga tahun baru ini akan lebih baik dari tahun ini dari semua sudut dan segi.

Banyak yang telah kakmah lalui sepanjang tahun 2013 ini yang pahit maupun yang manis, yang pahit kakmah dah lupakan, yang manis tetap akan menjadi kenangan sebagai bekal untuk kakmah terus mengharungi hidup ini.

Semuga dengan pertambahan usia ini, akan bertambah matanglah diri ini, dan yang pentingnya akan bertambah juga ketakwaan dihati.
Kepada anak2, menantu2 , cucu2 dan tak lupa juga sahabat2, rakan blogger kakmah dan pengunjung2 blog kakmah, marilah kita sama2 mempertingkatkan jati diri kita, semuga tahun baru 2014 ini merupakan tahun yang cemerlang buat kita semua.

Akhir kata Selamat Menyambut Tahun Baru 2014

Jumpa lagi

Wassalam.

Nasi Goreng Ikan Masin

 

Assalamualaikum,

Alhamdulullah, Setiap pagi bangun tidur
memang kakmah terasa lapar
kalau boleh sarapan kakmah mestilah 
dengan makanan2 yang beratK

Pagi ni pun sarapan kakmah 
makanan berat juga,
nasi goreng ikan masin

Walaupun berat, kakmah tak adalah
makan banyak sangat,
cuma sekadar alas perut
saja, jangan cepat rasa
lapar.

Kakmah teringin nak bagi resipi kat sini,
tapi susah juga guna gajet kecil ni,
nak guna PC,
line intermet Celcom ni
tak berapa baik di Kuantan ni,
jadi nanti2 lah ye...
Inn Shaa Allah

Jumpa lagi

Wassalam



Saturday, 28 December 2013

Air Terjun Sungai Pandan

Assalamualaikum

Alhamdulillah, berkelah atau main air ni 
memang seronok, lebih2 lagi untuk kanak2
macam cucu kakmah nie

Hari krismas baru2 ni kakmah
anak menantu
cucu2 kakmah yang dua orang ni 
Berkesempatan untuk pergi ke
air terjun sungai pandan.
Mula2nya bukan bertujuan
Untuk main air, sekadar nak pergi mencari
batu untuk dibuat tungku 
semasa anak kakmah nak berpantang
nanti.


Tapi kesian plk kat cucu2 kakmah dua orang tu 
nak main air.
Dengan izin Mummy dan Daddy dia orang
dapatlah juga dia orang main
air



Memang cantik air terjun ni,
air pun cetek sepanjang sungai tempat
mandian nya,
sesuai untik kanak
berumur bawah lapan tahun,

kemudahan untuk makan minum bolah tahan,
Kalau tak sempat bawa bekal
beli saja kat situ.

oklah, tak ada banyak gambar,
kalau nak tengok,
datang sendiri,
├Čtu saja yang dapat
kakmah katakan

oklah jumpa lagi,
Wassalam

Friday, 20 December 2013

Nasi lauk sardin



Assalamualaikim,

Emmm..lama dapur kakmah tak berasap,
lama kakmah tak update blog,
tidak sedikit pun kakmah terasa dah nak melupakan blog ni,
tapi apakan daya,
Alhamdulillah,
hari ini termakbul juga hajat kakmah
nak tulis sesuatu kat sini,
senelum berakhir bulan 12 tahun 12 ni

Apa khabar rakan2 blogger semua,
apa khabar pengunjung2 kakamah semua,
Semuganya semuanya dalam peliharaan Allah selalu

oklah sampai sini dulu,
ada kesempatan yang lain kita jumpa lago.

Wassalam.